niedziela, 12 lutego 2012

Schab w mleku

Oglądając w czwartek Kuchenne rewolucje przypomniałam sobie o Schabie w mleku.

Miałam :

1, 20 schabu bez kości
1 litr mleka (dałam 3,2 %)
przyprawy do mięsa - i tu można sobie dowolnie komponować według własnego smaku
4 ząbki czosnku


Poprzedniego dnia schab przyprawiłam.Całą noc leżał przyprawiony w lodówce.

Zagotowałam mleko z rozgniecionym czosnkiem, liściem laurowym, pieprzem ziarnistym , zielem angielskim oraz małą suszoną papryczką chilli.

Do gotującego mleka włożyłam obsmażony kawałek schabu.



W czasie gotowania , parę razy obracałam mięso.Gotowałam do momentu aż płyn stał się gesty oraz miał słomkowy kolor( u mnie trwało to około 2 godzin). Mleko w którym gotował się schab na końcu odparowałam oraz przecedziłam przez sito i powstał gęsty sos do schabu.

A potem to już sami wiecie :)







2 komentarze:

  1. Zapisuje bo własnie o czyms takim myślałam:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. zrobiłam wczoraj - jest nadzwyczajny. teraz w pracy wcinam kanapki z tym schabikiem:)

    OdpowiedzUsuń